Psihologie

Servicii oferite:
  •  Evaluare psihologica clinica/ logopedica/comportamentala/senzoriala
  • Consiliere psihologica copil/ adolescent/ adult Psihoterapie copil/ adolescent /Psihoterapie adult/cuplu/familie
  • Terapie comportamentala/ terapie ABA/coordonare ABA
  • Logopedie
  • Stimualre senzoriala
  • Terapie ocupationala
  • Ludoterapie
  • Ateliere de socializare /dezvoltare personala
  • Academia emotiilor
  • Consiliere prenatala/postnatala
  • Consiliere parentala
Ai remarcat la copilul tau anumite dificultăți care te îngrijorează?
Ce evaluăm in primele ședințe ?
In cadrul unei sedinte de evaluare, putem identifica nivelul de dezvoltare al copilului în raport cu vârsta cronologica pe toate ariile de dezvoltare: neuro-motor, cognitiv, comportamental, limbaj, emotional, senzorial, autonomie, socializare, atenție.


Evaluarea psihologica ADHD, cu Testul Conners 3.

Este o metodă minuțioasă și centrată pe evaluarea tulburărilor de deficit de atenție și hiperactivitate (ADHD/ADD) și a problemelor și dezechilibrelor frecvent asociate. Oferă o evaluare amplă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, luând în considerare atât condițiile sociale cât și pe cele școlare și de acasă.

Evaluarea nivelului de inteligenta cu Testul Raven Matrici Progresive Color (CPM).
"CPM este construit pentru a permite o măsurare a proceselor intelectuale ale copiilor cu vârsta între 4 si 11 ani (a inteligenţei nonverbale)"
Acest test va fi util în înțelegerea gândirii abstracte și a inteligenței actuale.


PSIHOLOGIA SI PSIHOTERAPIA COPILULUI
Psihoterapia reprezinta totalitatea tehnicilor si metodelor ce sunt folosite de catre specialisti in activitatea de consiliere a copiilor, adolescentilor si adultilor care întâmpină anumite dificultati de natura afectiva sau comportamentala în procesul de adaptare la mediu.
Terapia psihologica este o interventie realizata cu scopul autocunoasterii, si/sau a preventiei si remiterii unor probleme de natura emotionala, comportamentala, cognitiva etc.
Primul pas este realizarea unei evaluari psihologice prin:
evaluarea starii psihice a copilului/adolescentului, realizata prin diferite metode in functie de varsta acestuia (teste proiective, joc, teste de autoevaluare, teste de evaluarea nivelului dezvoltarii copilului).

Care sunt situațiile în care eu, ca părinte, e bine sa apelez la serviciile unui psihoterapeut?
Daca remarcati la copilul dumneavoastra
  • Grade diferite de intarziere in dezvoltarea neuro- psiho- motorie
  • Diminuare a performantelor scolare
  •  Diverse stari de agitatie, hiperactivitate -ADHD, dificultati de atenție, de memorie, tulburări de adaptare la cerințele scolare, tulburări de limbaj și de comunicare
  •  Stari de agresivitate, stari anxioase
  •  Cosmaruri care persista in timp, diverse alte tulburari de somn
  •  Comportamente de tip isteric, inexplicabile,relatii conflictuale
  •  Dificultati de concentrare
  •  Stari de tristete, modificari de dispozitie
  •  Atitudine negativa frecventa, opozitionism
  •  Fobii
  •  Accese de furie neintemeiate
  •  Sentimente si comportamente anormale
  •   Autism (LFA- autism slab fucțional, MFA-autism mediu funcțional și HFA- autism înalt funcțional)
  •   Asperger
  •   Autism atipic
  • Tulburări și sindroame asociate ,(sindrom Rett. sindrom Magenis Smith, sindrom Down, sindrom,Wiliams, sindrom Prader Wili etc.)
Care sunt obiectivele urmarite ?  
                       
      • Autonomie și independenta -intervenția țintește autonomia și indepența copilului în funcțiile principale și fundamentale ale vieții, spre exemplu în hrănire, îmbrăcare etc…
      • Determinarea gradului de dezvoltare al acestuia – stimulare senzoriala si motrica, dezvoltare cognitiva, dezvoltare sociala si afectiva.
        • Determinarea tuturor potentialelor probleme ce sunt specifice varstei la care se afla copilului – intarziere in dezvoltare,diverse tulburari de comportament, tulburari de atentie, de limbaj, tulburari de atasament, tulburari de concentrare, fobii, depresii, stari de anxietate, etc
        • Determinarea potentialului maxim de care dispune copilul – nivelul de inteligenta al copilului, interesele scolare
        • Identificarea si exteriorizarea emoțiilor, controlul acestora